[ Pobierz całość w formacie PDF ]

4.11.4. Sprawdzian postępów
Czy potrafisz:
Tak Nie
1) scharakteryzować wybraną technikę uszlachetniania druku?
2) dobrać odpowiednia technikę do uszlachetnienia konkretnego druku?
3) dokonać analizy zalet i wad poszczególnych technik uszlachetniania?
4) opisać wybraną technikę uszlachetniania?
5) zastosować wiedzę w praktyce?
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
81
4.12. Trendy w reklamie wizualnej
4.12.1. Materiał nauczania
Trendem we współczesnej reklamie wizualnej, oprócz zastosowania nowoczesnych
technologii i materiałów do wykonania reklamy, jest tworzenie wizerunku, a konkretnie
identyfikacji wizualnej firmy.
Identyfikacja wizualna to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po
czym mo\na ją rozpoznać  na zewnątrz (kolorystyka, logo, logotyp itp.). Są to kolejne
elementy, poprzez które buduje się relacje z otoczeniem.
Na system identyfikacji wizualnej składają się:
- symbol firmy (znak/logo i logotyp firmowy),
- kolory firmowe,
- symbole dekoracyjne,
- typografie dekoracyjne,
- druki firmowe (teczka firmowa / oferta),
- identyfikatory pracowników,
- stemple i materiały reklamowe,
- materiały drukowane dla celów public relations,
- środki transportu (samochody cię\arowe, osobowe),
- uniform pracowników,
- wystrój stoisk targowych i wystawowych,
- aran\acja wnętrza siedziby firmy oraz wygląd otoczenia,
- tablice i tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe,
- opakowania.
W procesie wizualizacji bardzo wa\na jest nazwa firmy, która powinna nawiązywać do
jej działalności, być jednoznaczna i wyró\niać firmę na tle konkurencji. Tworzy się ją po
przeprowadzeniu gruntownej analizy firmy, charakteru jej działalności. Wa\ne jest, aby
nazwa nie ulegała zmianie.
Współczesna firma posiada logo, czyli jest to graficzne przedstawienie marki produktu,
znaku firmowego i innych symboli umieszczanych na opakowaniach produktów, w reklamie,
drukach firmy itp. tworzone przez zastosowanie koloru, rozmiaru i krój liter, ich układu itp.
Rodzaje logo:
- tematyczne  to graficzne przedstawienie bran\y, którą reprezentuje organizacja,
- graficzne/symboliczne  reprezentują wyobra\enia jakiegoś obiektu ze świata natury:
osoby, zwierzęta lub rzeczy, których charakterystyczne cechy są zgodne z atrybutami
firmy. Jednak, aby spełniały swoją funkcję, powinny być podobnie rozumiane przez
nadawcę oraz odbiorcę. Znaki graficzne przedstawiające zwierzęta słu\ą często do
podkreślenia dynamiki i szybkości działania firmy,
- abstrakcyjne  stanowią kompozycję figur geometrycznych i nie mówią nic o bran\y,
firmie, ani produkcie.
Połączeniem logo i nazwy firmy jest logotyp, czyli symbol oraz nazwa firmy wraz
z charakterystycznym dla niej krojem pisma. Logotypy powstałe na bazie liter i cyfr to
monogramy (pierwsze litery pełnej nazwy np. PKO, PWN).
Kolor firmy wyró\nia ją i określa jej charakter. Ma du\y wpływ na percepcję
i świadomość odbiorców. Kolor o\ywia system identyfikacji firmy i po pewnym czasie staje
się jednym z silniejszych elementów skojarzeniowych z organizacją.
Krój czcionek stosowanych we wszelkich materiałach drukowanych to typografia
firmowa. Poprzez odpowiedni dobór czcionek mo\na kreować firmę na nowoczesną bądz
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
82
tradycyjną. Uwa\a się, \e wszelkie krągłości wywołują wra\enie spokoju i łagodności,
natomiast kształty kanciaste  niepokój i skłonność do agresji.
Druki firmowe są niezbędnym elementem systemu identyfikacji wizualnej dbającej
o swój wizerunek firmy. To papier i koperty firmowe, notatniki, wizytówki, identyfikatory
pracowników etc. Poszczególne elementy tych materiałów, tzn. papier, treść, liternictwo
i kolorystyka powinny współgrać z ogólnie przyjętymi zasadami systemu identyfikacji
wizualnej. Elementem druków firmowych jest tzw. konstans przedsiębiorstwa, czyli stały
układ graficzny znaku firmowego, pełnej nazwy i niezbędnych danych o przedsiębiorstwie
(adres, numer telefonu i faksu, strona www i adres e-mail).
Równie\ akcydensy  to wszystkie te druki okolicznościowe o charakterze u\ytkowym
(cenniki, ulotki, katalogi, a tak\e etykietki, naklejki, koperty itp.).
Istnieją trzy typy wizytówek: prywatne, słu\bowe i kombinowane (wykorzystywane
najczęściej przez lekarzy i naukowców). Format wizytówki powinien być dostosowany do
standardowego wizytownika. Kolorystyka wizytówki powinna uwzględniać kolory firmowe.
Standardowe dane zamieszczane na wizytówce to pełna nazwa firmy, logo, imię i nazwisko,
stanowisko słu\bowe, dane teleadresowe. W wizytówkach kombinowanych adres słu\bowy
powinien być umieszczony u dołu po prawej stronie, a prywatny u dołu po lewej stronie.
W przypadku, gdy firma utrzymuje kontakty zagraniczne, nale\y mieć równie\ wizytówki
przygotowane w odpowiednim języku obcym.
Księga standardów CI to opis zasad i procedur stosowania elementów to\samości [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dancemix1234.keep.pl