[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Informacje w liście są dwuczęściowe. Za każdą informację
( kropkÄ™ ) przyznajemy:
ZdajÄ…cy uzyskuje,
1 pkt jeżeli zdający przekazał w tekście obydwie jej części
udziela, przekazuje
0,5 pkt jeżeli zdający przekazał tylko jedną część
lub odmawia
TREZ 0 pkt jeżeli brakuje obydwu części informacji.
0 4
informacji,
wyjaśnień, pozwoleń
Nie przyznajemy punktów za przekazanie informacji, jeżeli błędy
(IV. 2 b)
językowe zaburzają jej zrozumienie.
Wymaganie jest poinformowanie o przerwaniu nauki / rezygnacji ze studiowania.
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Inf. 1a
I decided to take a year off after graduating.
I am going to take a gap year when I finish school.
Wymagamy podania powodu decyzji o przerwaniu nauki.
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Inf. 1b
I need money for my studies.
I have decided to take a gap year to rest.
Akceptujemy podanie jednego lub więcej sposobów spędzenia roku wolnego od nauki.
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Inf. 2 a
I will work in a restaurant.
I am going to England to babysit and do some sightseeing.
Wymagamy podania przynajmniej jednej czynności.
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Inf. 2 b
When I come back, I will start my studies.
I will go to work after I am back home.
Uznajemy podanie przymiotników / czasowników opisujących pozytywną reakcję
przyjaciół (przyjaciela).
Inf. 3 a
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
My friends support me.
Mark said it is a good idea.
Uznajemy różne formy wyrażenia obaw. Obawy muszą dotyczyć przewidywanej reakcji
rodziców (lub jednego z nich).
Inf. 3 b
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
I m afraid my parents won t like the idea.
I m afraid to tell my mum about it.
Strona 5 z 6
### Pobrano z www.Maturalne.net. Kliknij TUTAJ aby pobrac wiecej materialow. ###
Uznajemy różne formy zapytania o opinię kolegi (także pośrednie).
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Inf. 4 a
What do you think about it?
Tell me what you think.
Wymagamy prośby o radę, sugestię dotyczącą rozmowy z rodzicami.
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Inf. 4 b
How should I talk to my parents about it?
Please, help me. What should I tell my mum?
Oceniając pracę pod względem formy, bierzemy pod uwagę
trzy podkryteria:
- zgodność tekstu z wymaganą formą
(wymagane 5 elementów: odpowiedni zwrot
rozpoczynający list, wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
ZdajÄ…cy wypowiada
odpowiedni zwrot kończący list)
się w określonej
- spójność i logikę tekstu
formie z
- objętość pracy w granicach określonych w poleceniu
FORMA 0 2
zachowaniem
(120-150 słów).
podanego limitu słów
(III. 2 f)
Niezależnie od stopnia realizacji poszczególnych podkryteriów
zdający otrzymuje 0 punktów, jeżeli:
praca zawiera mniej niż 3 z 5 wymaganych elementów formy
praca zawiera więcej niż 200 słów.
Oceniając pracę pod względem bogactwa językowego, bierzemy
pod uwagę zróżnicowanie struktur gramatycznych
oraz słownictwa.
2 pkt zróżnicowane struktury gramatyczne,
bogate słownictwo
ZdajÄ…cy zna proste
1 pkt mało zróżnicowane struktury gramatyczne,
struktury leksykalno-
mało urozmaicone słownictwo
gramatyczne
BOGACTWO
0 pkt niezróżnicowane struktury gramatyczne,
umożliwiające 0 2
JZYKOWE
ubogie słownictwo
formułowanie
wypowiedzi
Niezależnie od jakości języka zdający otrzymuje 0 punktów,
(I. 1)
jeżeli:
praca liczy mniej niż 60 słów, czyli 50% wymaganego limitu
zdający przekazał mniej niż połowę informacji, czyli uzyskał
mniej niż 2 punkty za treść.
2 pkt błędy stanowiące 0 - 15% liczby wszystkich wyrazów
1 pkt błędy stanowiące 15% - 25% liczby wszystkich wyrazów
ZdajÄ…cy poprawnie
0 pkt błędy stanowiące powyżej 25% liczby wyrazów
stosuje środki
leksykalno-
Niezależnie od liczby błędów zdający otrzymuje 0 punktów,
POPRAWNOZ
gramatyczne, 0 2
jeżeli:
JZYKOWA
adekwatnie do ich
praca liczy mniej niż 60 słów, czyli 50% wymaganego limitu,
funkcji
zdający przekazał mniej niż połowę informacji, czyli uzyskał
(III. 2 e)
mniej niż 2 punkty za treść.
Strona 6 z 6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]